5 grunde til hvorfor native advertising er kommet for at blive, kan du læse her. Native advertising er i fremtog på det danske marked. Hvis man arbejder indenfor marketing, så har man med garanti hørt begrebet i stigende grad, de seneste par år. Formatet har potentiale. 

De 5 grunde til hvorfor native advertising er kommet for at blive

Her får du vores fem bud på, hvorfor native advertising er kommet for at blive.

 

Gennemsigtighed

Gennemsigtighed er noget af det vigtigste i nyere tid, og på flere måder. 

Det er vigtigt, at modtageren oplever en nytteværdi, som matcher konteksten, de i forvejen er ved at konsumere. Det vil sige, at indholdet skal være så gennemsigtigt, at modtageren ikke forstyrres i deres brugeroplevelse. 

Ligeledes, er gennemsigtighed med formålet og afsender for artiklen alfaomega. Modtageren skal ikke være i tvivl om, at der er en kommerciel partner bag artiklen, og at det principelt er en reklame. For hvis modtageren føler sig vildledt, opstår der ikke den ønskede velvilje overfor det ønskede budskab, man som afsender vil have igennem. 

Når native advertising udføres og bruges korrekt, så er det et afsindig stærkt værktøj til at imødekomme den gennemsigtighed. Og derfor en god grund til at det er kommet for at blive!

 

360 graders fortælling

Native advertising tilbyder muligheden for at indtænke sit budskab i en 360 graders fortælling. 360 graders fortællinger der kan anvendes på tværs af platforme i diverse versioneringer, f.eks. journalistisk kvalificeret artikel, film, infografik, billeder, mm. 

Det vil sige, at man bruger en overordnet historie til at skabe indhold til adskillige platforme, og derved skaber man en rød tråd igennem ens kommunikation, der ofte får en større gennemslagskraft hos ens modtagere. Igennem denne økosystemstænkning, hvor der skabes indhold til én eller flere kanaler, der kan bruges over længere tid. Der skabes altså skræddersyet content til specifikke målgrupper, som når langt bredere ud, men som også gerne skulle skabe mere værdi for ens målgruppe, fordi man kan skabe så præcist og værdiskabende indhold for lige nøjagtig dem. 

Native advertising tilbyder et helt unik kreativt udtryk igennem denne 360 graders fortælling, der er særligt effektiv, når det komme til at opnå brand awareness og time spent med ens målgruppe.

 

Native er kommet for at blive og kræver troværdighed

Kernen i native advertising er den gode og troværdige fortælling, og den troværdighed ligger i forlængelse af native advertisings gennemsigtighed. Modtageren skal have komplet tillid til afsenderen og afsenders formål med artiklen.

Troværdigheden er så enormt vigtigt i native advertising, fordi det kun er igennem troværdighed at formatet kan leve. Uden troværdighed ville hverken modtagere eller afsender opleve nytteværdi af indholdet.

Så når native advertising er udført korrekt, er der stor troværdighed i formatet, og det er her magien opstår. Fordi troværdighed skaber varige relationer mellem modtageren og afsender, og den troværdighed skaber loyale kunder i butikken. 

 

Økonomisk pres

Mediehusene er presset rent økonomisk, derfor har de været nødt til at tænke alternativt, hvad angår deres indtægtsmuligheder, uden fuldkommen at gå på kompromis med deres journalistiske troværdighed. Native advertising blev svaret på problemstillingen, uden at det blev en decideret silverbullet. 

Med native advertising, som er journalistisk kvalificeret annoncørbetalt content, opnår mediehusene en altafgørende indtægt, der udmunder i muligheden for at skabe kvalitetsjournalistik på deres traditionelle nyhedsredaktioner, og derfor er native advertising kommet for at blive i den sammenhæng. 

Det er et meget omdiskuteret punkt i journalistiske kredse, fordi native advertising går balancegang mellem det traditionelle journalistiske håndværk og den digitale udvikling, der kræver fornyelse i journalistikken. Derfor er der mange delte meninger om native advertising, men ikke desto mindre, så er det et faktum, at native advertising er blevet en fast del af mange mediehuse verden over.

Native er kommet for at blive

Mere værdi for pengene

Den helt store udfordring i dag, er at få modtagernes opmærksomhed. Det kan hurtigt gå hen og blive en kostelig proces, hvis ikke man som virksomhed tænker sig om.

Hos Nordic Story Studio mener vi, det er helt essentielt at tænke sit content ind i et større økosystem. Med økosystem menes der, at man bruger samme content, men versioneringer og tilpasser det adskillige kanaler, og det er native advertising afsindig godt til.

Med native advertising kan man igennem 360 graders fortælling og økosystemstankegangen skabe mere værdi for ens penge.  

 

 

 

Husk at du kan dykke ned i vores vidensdeling ved at følge med her.

Vidste du at vi også har et søsterfirma? Følg med her og se hvad vi laver der