5 måder at øge og forbedre din digitale tilstedeværelse
Hvis der er noget den seneste tid har lært os, så er det, at den digitale tilstedeværelse er blevet altafgørende. Netværksmøder er aflyst. Kundemøder er aflyst. Messer er aflyst. Kaffemøder er aflyst. Alt er aflyst.
Hvad enten det gælder dit personlige brand eller din virksomhed, så er det altså blevet sværere at nå ud til din/jeres målgruppe, fordi meget af vores vanlige kommunikation er blevet taget fra os. Du kan derfor blive nødt til at indtræde på arenaer, som du før ikke brugte eller ikke prioriterede, for at møde din målgruppe igen. Entering: din digitale tilstedeværelse.
Den digitale tilstedeværelse er blevet den hellige gral, når det kommer til succesfuld kommunikation og forretning.
Derfor guider vi dig til 5 måder, hvorpå du målrettet kan øge og forbedre din digitale tilstedeværelse.
-
Læg en plan, & vær et stædigt æsel!
Det.kan.ikke.understreges.nok. Læg en plan! Det virker banalt. Det virker overflødigt. Det virker ligegyldigt. Faktum er bare, at når man gør ting konkrete, så er tendensen til at man gennemfører det større. Lad os kalde det et kærligt tag i nakken på dig selv.
Vi vil vove og påstå, at planlægning er det, der gør forskellen. Både fordi det får dig udover isen, men det giver dig også mulighed for at gøre din kommunikation yderst strategisk. Det er her du kan tage dit og/eller din virksomheds potentiale til et helt nyt niveau. Planlæg dit indhold, således at det forener sig med et højere formål og den målsætning du og din virksomhed har sat – og så skal du dælme se resultater!
Men det kræver din vedholdenhed. Som et stædigt æsel, skal du holde fast i din plan for at se resultater. Det tager nemlig ikke kun en dag, eller en uge. Vi snakker nok nærmere et par eller adskillige måneder, før du begynder at se de første resultater. Derefter, så opnår du konsekvent succes og resultater, hver måned, hvis du er vedholdende. Det garanterer vi!
-
Aktualitet
Selvom at det er godt at planlægge, så må du heller ikke glemme aktualitet. Uden aktualitet mister du din relevans og autenticitet overfor dit publikum – relevans og autenticitet ved vi, er det, der hitter på sociale medier.
Derfor bør du i din kommunikation inddrage emner fra din samtid. Hvad har du oplevet i den indeværende uge? Hvilke tanker har fyldt hos dig? At der sket noget i din branche?
-
Allier dig
Hvis der er noget man som oftest er dygtig til, så er det at udsætte ting, man reelt set ikke behøver, eller komme med alle de dårlige undskyldninger for, hvorfor det bare ville være dumt, forkert eller ligegyldigt. Kender du det?
Derfor bør du alliere dig med en sammensvoren. En du kan støtte dig op af. En der kan give konstruktiv feedback på dine kladder. En som kan holde dig oppe på din aktivitet. Find vedkommende i din virksomhed, tag fat i en fra netværket, en god ven eller få en ekstern partner.
Det vigtigste er sådan set bare, at I begge holder hinanden i ørerne. Sådan sikrer du, at de dårlige undskyldninger ikke holder dig tilbage, at din strategiske plan bliver overholdt, og at du opnår succes.
-
Hyld andre & fremhæv det gode eksempel
Måske har du allerede mistet pusten med de første punkter, og det kan virke som en omstændig omgang. Til det kan vi kun sige: det er det ikke, så snart du er i gang. Så derfor kommer der her et lettere skridt for dig at tage i din spæde digitale tilstedeværelse.
Vi bliver alle inspireret, beundret eller begejstret for ting omkring os – uanset hvad det måtte være. Del dét. Lad det handle om andre end dig selv og din virksomhed.
Det er der 2 helt essentielle fordele i. Det giver et stort reach, i og med, der tagges virksomheder og/eller personer (LinkedIn er helt vild med at man tagger personer). Samtidig, så er det en nem måde at komme ud over stepperne med et opslag. For hvis du, som så mange andre af os, føler, at det sværeste i verden er at sætte spotlight på dig selv, så er det med garanti nemmere for dig at sætte spotlight på andre. Med tiden, så vil modet til at promovere dig selv opstå. Tro det eller ej!
-
Interager
Hvis du skal have et endnu nemmere første skridt til at øge din digitale tilstedeværelse, så er der også alternative måder. Det handler om at du skal interagere. Like. Kommenter. Del. Nemt, ikke?
Ved simpelthen bare at vise flaget, så vil du være til stede i folks bevidsthed. Og det er jo grundlæggende dét det hele handler om.
Når alt kommer til alt …
… så handler det faktisk bare om at komme afsted. Hvad enten du starter småt, eller sætter den helt store digitale parade op, så vil du opnå mærkbare resultater ved målrettet at øge og forbedre din digitale tilstedeværelse.
“Hvad du end kan drømme om at kunne – begynd på det. Dristighed rummer genialitet, kraft og magi. Begynd, og begynd nu!”
Skal du have hjælp?
Har du brug for rådgivning og hands-on-hjælp til at øge din digitale tilstedeværelse, så kan du kontakte os, og høre hvordan vi kan hjælpe dig lige her.