Længere på literen

Én historie ➡️ flere opslag.

Hvis du sidder med markedsføring på de sociale medier, har du helt sikkert prøvet, at sidde og mangle idéer til opslag. For hvis du vil have mest muligt ud af din indsats på de sociale medier, skal du nemlig være konsekvent og konstant i din kommunikation. Du skal altså poste regelmæssigt, for at forblive i forbrugernes bevidsthed. (Vi har tidligere skrevet et blogindlæg om hvordan eksponering kan være afgørende for dit brand.)

Derfor gælder det om at få mest muligt ud af det materiale, du har til rådighed. Det er det, vi kalder ‘Længere På Literen’.

Hvad er ‘Længere på Literen’?

‘Længere på literen’ dækker over at få mest muligt ud af de historier du har at fortælle. Det betyder at producere flere opslag til én historie, og dermed udnytte det potentiale der ofte ligger i de gode historier. Og vi mener selvfølgelig ikke, at du så skal lave tre opslag med det samme indhold og budskab. Men derimod finde ind i flere vinkler på historien og fortælle den i forskellige formater.

Et eksempel kan være, at I i virksomheden holder et fagligt arrangement med en oplægsholder. Sådan et arrangement kan blive til fire opslag:

  • Opslag_1

    Video

    1 video med interviews fra oplægsholderen, deltagere, og/eller arrangøren

  • Opslag_2

    Billeder

    1 opslag med billeder fra arrangementet sammen med en opslagstekst

  • Opslag_3

    Artikel

    En artikel omkring emnet, og hvilken viden der blev delt til arrangementet

  • Opslag_4

    Grafik

    Et grafisk opslag med et citat fra en deltager eller oplægsholderen, der fortæller hvilken værdi der er blevet skabt til arrangementet

Hvordan gør jeg?

Hvis du gerne vil lave flere opslag ud af én historie eller ét emne, kræver det en lille smule forberedelse og planlægning. Men til gengæld er afkastet ofte rigtig stort – nemlig indhold til flere uger.

For strategien omkring at producere forskelligt indhold skal nemlig eksekveres. Så hvis vi tager fat i eksemplet ovenfor igen med et fagligt arrangement i en virksomhed, skal der noget planlægning til, for at få de forskellige formater i hus.

  • Fotograf

    Man skal have fat i en fotograf, som kan filme til arrangementet og evt. tage nogle billeder. Denne person skal briefes grundigt omkring hvad der skal i kassen på dagen, og hvad formålet med optagelserne er.

  • Interviews

    Hvis der skal laves interviews, skal der tages fat i mulige interviewpersoner, og aftale at man må hive dem til side på dagen, samt have planlagt hvad man vil spørge om.

  • Styr på narrativet

    Det er også en fordel hvis man inden arrangementet har en idé om, hvad fokuset skal være for det indhold, man vil sende ud. Hvilke historier er det, man gerne vil fortælle. På den måde kan man blive helt skarp i interviewene og filmingen af arrangementet.

  • Formater

    Derefter skal materialet klippes sammen og redigeres, så det passer ind i historiefortællingen og laves i de formater, der er planlagt. Og med fængende opslagstekster til.

Et voilá! Så er der flere opslag til flere uger og til flere kanaler.

Kunne du tænke dig hjælp til at komme længere på literen med dit indhold? Så tag kontakt til os. Eller læs mere om vores koncept ‘Gode Historier på Abonnement’ lige her.