Inpay Employer Branding

“Vi havde fornøjelsen af at arbejde sammen med Nordic Story om produktionen af content til vores hjemmeside og LinkedIn.
Fra start til slut følte vi os i rigtig gode hænder med søde og dygtige folk, der i den grad lyttede til vores ønsker og behov, men som stadig kom med forslag til forbedringer og tweaks. Vi er endt med 4 medarbejdervideoer, som de medvirkende er glade og stolte over at have bidraget til, og vi har generelt fået rigtig god feedback både internt og eksternt. Jeg vil til hver en tid anbefale Nordic Story til alle, og vil ikke tøve med at indlede et nyt samarbejde med dem igen.”

Inpay x Employer Branding

Hvordan griber du employer branding an, når du befinder dig i en branche med masser af vækst, men også med mangel på kvalificeret arbejdskraft? Det kan være en stor udfordring. Vi har tidligere skrevet om, hvordan det er vigtigt at bringe dine eksisterende medarbejdere i spil, når du vil brande din virksomhed som en god arbejdsplads. Og det er netop dét, vi har hjulpet fintech-virksomheden Inpay med i deres employer branding. Det er denne case, du kan læse om her.

Hvem er Inpay

Inpay er en fintech-virksomhed med base i København, der leverer internationale betalingsløsninger. Deres mål er at gøre overførsler mellem lande både nemmere og billigere. Siden virksomheden blev grundlagt i 2008, har de oplevet en eksponentiel vækst, hvor især de seneste 4 år har været stærke. I 2022 blev de endda udnævnt til at være den hurtigst voksende virksomhed i Danmark og den 6. hurtigst voksende Fintech-virksomhed i Europa af ’The Financial Times’. Inpay er en ung og international arbejdsplads med medarbejdere fra 40 forskellige nationaliteter og med en gennemsnitsalder på 39 år, hvilket er forholdsvist ungt i forhold til tech-branchen generelt.

Brancheudfordringen

Der er masser af vækst i Danmark. Og især fintech-branchen er i stor udvikling. I maj 2021 udsendte Copenhagen Fintech Policy en pressemeddelelse, der forklarede, at den danske fintech-branche har hårdt brug for talenter og arbejdskraft, hvis udviklingen skal fortsætte. Og det er ikke kun internt i Danmark, de kæmper om de kvalificerede medarbejdere – de kæmper med hele verden.
Siden 2015 er antallet af danske fintech-virksomheder steget fra 71 til 280 og dermed skabt mere end 1.600 arbejdspladser, så der er for alvor brug for flere kvalificerede hænder i branchen.

Faktaboks, Inpay:

  • Grundlagt i 2008
  • Beliggende midt i København
  • Tilbyder og udvikler nemmere
    og billigere internationale
    betalingsløsninger
  • Medarbejdere fra 40 forskellige
    nationaliteter
  • Gennemsnitsalder på 39 år
  • Salgskontorer i UK og
    Philippinerne
  • Hurtigst voksende virksomhed i Danmark
  • 6. hurtigst voksende fintech-virksomhed i Europa

Vidste du at?

Fintech er en sammentrækning af ordene ’financial’ og ’technology’ og
dækker over teknologi, der bruges til at forbedre finansielle services og
ydelser.

Produktion

Via 4 videoer á 45-60 sekunder hver har vi lavet medarbejderportrætter med det formål at brande Inpay som en spændende, international arbejdsplads med en ung og moderne kultur. Det er blevet til videoer med dynamiske interviews, der bruger flere kameravinkler og dækbilleder, som er med til at understrege personens fortælling. Det gør videoerne mere spændende at se på og er med til at fastholde interessen hos seerne.

I interviewene har vi haft nogle fokuspunkter, der hedder: værdier, kultur, purpose og specialister. Interviewpersonerne fortæller derfor om arbejdspladsens værdier og kultur, samt hvad det er, der betyder noget for dem, når de tager på arbejde – altså deres purpose.

Derudover har vi også fokuseret på at vise de fantastiske faciliteter, Inpay har at byde på. Det er både beliggenheden på toppen af København samt de flotte og indbydende lokaler.

Til slut i alle videoer er der opsat fun facts om interviewpersonen, vist visuelt ved hjælp af grafik. Det er med til at skabe noget personlighed og humor, når man kan se at Pradeep er god til at svømme, eller at Sarah er ret solid til at bage kage.