filmproduktion
GODE FILM ENGAGERER DIN MÅLGRUPPE
BEVÆGELIGE BILLEDER SKABER BEVÆGELIGE HISTORIER.
Har du brug for noget stjernestøv i din virksomheds strategi? Eller er du på udkig efter et kreativt tiltag, der vil hjælpe virksomheden til at skille sig ud fra mængden?
Vi hjælper dig godt i gang med din næste filmproduktion uanset medie, og klæder dig og din virksomhed godt på igennem hele processen.
Herunder ses en række af de medier og platforme, som du kan rette din markedsføring hen imod.
Vil du høre mere om filmproduktion?
Levende reklamefilm
Nå, nu er der reklamer igen. Så kan man jo godt gå på toilettet, tjekke sin smartphone eller lignende.
Men hvad nu hvis din virksomhed havde en så fængende reklamefilm, at folk ville blive siddende og se den?
Vi hjælper dig med at lave en levende reklamefilm, som får folk til at blive siddende, holde fokus i de få ekstra sekunder og huske den og jeres virksomhed.
Reklamefilm
Reklamefilm er en kreativ måde at få dit produkt ud til forbrugeren på. Reklamefilm varer ofte fra 15 til 60 sekunder og skal derfor være meget skarpt formidlet. Vi hjælper dig med at forkorte dit budskab, så det træder tydeligt frem for brugeren.
Hvorfor bruger vi reklamer?
Reklamer spiller ofte på følelserne og giver brugeren lyst til at købe noget eller gøre noget. Det handler om at skabe sig et stærkt brand, som brugeren har tillid til. Reklamer har derfor både en stærk etos og patos.
Biografreklame
Du ved, at der er nogen, der ser en biografreklame. Man kan ikke slukke, mens der er reklamer. Dette kan være en god måde at række ud til din målgruppe på. Den kan vises lokalt, eller kan vises inden film, som primært ses af din målgruppe.
På dén måde kan du målrette reklamen af din virksomhed eller af dit produkt. Og du kan trygt overlade din filmproduktion til os.
Film til SoMe
Film på sociale medier er en god måde at engagere din målgruppe på. Film passer godt ind i disse medier, der taler til en målgruppe, som ofte kun bruger 20 sekunder på at se noget. Brugeren skal derfor være optaget allerede fra de første sekunder af.
Er det en svær opgave?
Ja.
Kan vi hjælpe dig med den?
Selvfølgelig.
Vi er her netop for at hjælpe dig med at skabe levende fortællinger, som du kan bruge i din branding på de sociale medier eller hjemmeside.
Film til Facebook
Hvordan bruger man film på Facebook (udover kattevideoer og andre filmklip af folk som falder på ski)?
På din virksomheds Facebookside kan du bruge filmklip til at engagere brugeren på din side. Du kan f.eks. anvende film til din annoncering, fængende opslag eller have en film som coverbillede – der er mange måde at bruge film på i din SoMe strategi, der vil sikre, at du kommer igennem med en stærk visuel identitet.
Film til LinkedIn
LinkedIn er det nye sort. Virksomheder og arbejdspladser bruger platformen til at slå stillinger op, netværke med hinanden, tiltrække nye potentielle kunder og tjekke fremtidige medarbejdere ud. Derudover er det også i høj grad blevet en platform til at profilere sig selv. På LinkedIn er folk klar til at investere lidt længere tid, end man er på Facebook.
På Facebook skal alt være nemt og ligetil, hvor LinkedIn gerne må have lidt mere dybde. Dog er det stadig vigtigt at profilere din virksomhed, så den står frem blandt alle de andre. Dette kan gøres effektivt og smidigt gennem film, som matcher LinkedIn mediet.
Her skal det ikke bare være underholdning, men må gerne indeholde dybde og give seeren værdi og reel information.
Profilfilm
Har du brug for hjælp med at profilere din virksomhed gennem en film?
Det er noget af det, vi gør allerbedst! Det er vigtigt at vise et troværdigt billede af din virksomhed. Med en profilfilm fortæller du virksomhedens historie og giver et indblik i virksomheden bag produktet. Det gør det nemt for målgruppen at forstå, hvem I er, og hvad I vil. Det skaber synlighed og er med til at række ud til din specifikke målgruppe.
Explainerfilm
Du prøver og prøver, men hver gang du fortæller om din virksomhed eller dit produkt, er folk faldet i søvn eller har for længst mistet interessen.
Det går ikke.
Med en explainervideo kan du forklare dit komplekse koncept eller produkt. Det er en animationsvideo, der med noget musik og speak gør det meget mere appetitligt for din kunde.
Præsentationsfilm
En præsentationsfilm fungerer som et visuelt visitkort for din virksomhed. Den præsenterer helt kort og enkelt din virksomhed, og hvem I er. Det sætter ansigt på virksomheden. Det er en meget tilgængelig måde for brugeren at stifte bekendtskab med din virksomhed på.
Messefilm
Messefilm bruger du, når du har en stand på en messe. Filmen skal være opsigtsvækkende, så folk stopper op, og du dermed har mulighed for at forklare mere om jeres virksomhed. Dette er en god idé for at skabe blikfang.
Instruktionsfilm
Instruktionsfilm giver helt sig selv. Du skal instruere nogen i noget, og dette gøres nemmest ved en video. Hver gang vi køber noget, følger der en lang manual eller indlægsseddel med. Dengang vi fik vores første Discman eller digitalkamera, da læste vi nok faktisk manualen grundigt.
I dag ser det anderledes ud. Folk youtuber manualer, da de ikke orker at læse tekst skrevet med bittesmå bogstaver.
En instruktionsfilm er derfor helt på sin plads. På den måde kan forbrugeren nemt finde ud af, hvordan produktet skal bruges, eller hvad din virksomheds mål er.
Employer Branding film
Du kan gøre filmproduktion til en essentiel del af din strategiske markedsføring af dit produkt eller din virksomhed. Dette kan vinde langt flere kunder, da det er en måde, størstedelen af kunderne i dag tilgår produkter på. Det er ikke nok at få en beskrivelse eller et billede. Det skal gerne være skabe en erfaring med produktet eller virksomheden og dens budskab.
Testimonial film
Hvorfor selv fortælle om, hvor godt dit produkt er, når du kan få nogle af dine kunder til det? Med testimonial film er målet at hverve nye kunder gennem dine allerede eksisterende kunder.
Du får en kunde til at fortælle om, hvor godt dit produkt er, hvilket skaber tillidsskabende effekt og i sidste ende genererer mere salg. Kunden kan relatere til en, der selv er kunde, hvilket skaber en følelse af forståelse og samhørighed.
Måske har du allerede skriftlige anmeldelser på din hjemmeside, men en video er meget nemmere at dele, fx også på dine sociale medier.